Tovább a PegaPollra
PEGAPOLL · HÍREK

Kármán András ismertette a szélesebb körben elérhető kata szabályait

Infostart · 2026-10-09
🤖 AI-generált tartalom — A címet és az összefoglalót mesterséges intelligencia készítette automatikusan, emberi szerkesztői átnézés nélkül.

2027. január 1-jétől átfogóan átalakul és szélesebb kör számára lesz választható a kisadózó vállalkozások tételes adója, a kata. Kármán András pénzügyminiszter szerint a módosítás egyik legfontosabb eleme, hogy ismét katázhatnak azok a vállalkozók is, akik cégeknek vagy más szervezeteknek számláznak. A vállalati ügyfelektől származó bevétel után 15 százalékos adót kell fizetni, de annak összege legalább havi 100 ezer forint lesz.

Újra megnyílik a lehetőség a nem főfoglalkozású vállalkozók előtt is: a kata választható lesz főállás mellett, nyugdíjasként vagy egyetemi tanulmányok mellett végzett vállalkozói tevékenységhez. A változtatás a társadalombiztosítási ellátások alapját is érinti, amelyet háromszorosára emelnek, így magasabb lehet a táppénz, az anyasági ellátás és a későbbi nyugdíj számítási alapja.

A kizárólag magánszemélyeknek számlázó új belépők havi katafizetése 2027-től 100 ezer forint lesz. A jelenlegi katások számára fokozatos átmenetet vezetnek be: 2027-ben havi 75 ezer, 2028-tól pedig 100 ezer forintot kell fizetniük. Az éves bevételi határ 18 millióról 22 millió forintra emelkedik. Kármán András közlése szerint a szabályokat szakmai és érdekképviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével készítették elő.

Folytasd az appban — szavazz és szólj hozzá ➔
Forrás: Infostart · innen ahirlevel.hu

Kapcsolódó hírek