Januártól cégeknek számlázók és mellékállásúak is választhatják az új katát
2027 januárjától ismét választhatják a katát azok a vállalkozók, akik cégeknek is számláznak, illetve akik főállás, nyugdíj vagy nappali tagozatos tanulmányok mellett vállalkoznak. A módosítás a 2022-es szigorítás után megszünteti azt a kényszert, amely a kedvező adózás és a vállalati megrendelések közötti választás elé állította a kisvállalkozókat. A céges ügyfelektől származó árbevétel után 15 százalékos adót kell fizetni, de a havi teher legalább 100 ezer forint lesz.
A szabályozás a társadalombiztosítási védelem javítását is ígéri. Háromszorosára emelik azt az összeget, amely alapján a táppénzt, a nyugdíjat és az anyasági ellátásokat számítják. Ezzel a kormány a korábbi rendszer egyik legnagyobb hiányosságát, az alacsony járulékalapot kívánja kezelni.
Azoknak, akik kizárólag magánszemélyeknek számláznak és 2027-től lépnek be a rendszerbe, havi 100 ezer forint lesz a kata összege, amely minden közterhet lefed. A már katázó, csak lakossági ügyfelekkel dolgozó vállalkozók fokozatos átmenetre számíthatnak: 2027-ben havi 75 ezer, 2028-ban pedig 100 ezer forintot fizetnek majd. Az éves bevételi határ 18 millióról 22 millió forintra nő, igazodva az alanyi adómentesség tervezett új küszöbéhez. A Pénzügyminisztérium várakozása szerint az új feltételek mellett több mint százezer kisadózó csatlakozhat a rendszerhez.
Folytasd az appban — szavazz és szólj hozzá ➔