Évi 60 millió forintra csökken az élsportolók kedvezményes ekho-kerete
Jövő januártól jelentősen szűkül az élsportolók kedvezményes ekho-adózásának lehetősége. A hivatásos sportolók eddig évi 500 millió forintos jövedelemhatárig alkalmazhatták az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást, amely jóval kedvezőbb a normál adózásnál. A változás után rájuk is az évi 60 millió forintos felső határ vonatkozik majd, amely jelenleg más ekhózók, például újságírók és színészek esetében érvényes.
A kormányzati érvelés szerint nem indokolt, hogy a kiemelkedően magas, havi 10–50 millió forintot kereső külföldi profi labdarúgók kedvezőbb adózási szabályokat élvezzenek, mint más foglalkozások képviselői. Szabados Gábor sportközgazdász becslése alapján Magyarországon mintegy 40–50 olyan sportoló lehet, elsősorban labdarúgó- és kézilabdacsapatoknál, aki havonta több mint ötmillió forintot keres, így biztosan érinti az adómódosítás.
A hatás klubonként eltérő lehet. Az MTK jelezte, hogy náluk a fizetések miatt nem releváns a 60 millió forintos korlát, a nemzetközi porondon szereplő élcsapatok viszont komolyabb tehernövekedéssel számolhatnak. A Ferencváros szerint a szigorítás veszélyezteti a csapatok nemzetközi versenyképességét, és megnehezítheti a legjobb magyar és külföldi játékosok megtartását a labdarúgó-, a női kézilabda- és a Bajnokok Ligája-győztes férfi vízilabdacsapatnál is. Példaként Dusan Mandicsot említették. A Hivatásos Labdarúgók Szervezete szerint egyelőre az sem tisztázott, hogy a szabály visszamenőleges lesz-e, illetve mi történik a már megkötött szerződésekkel. A kluboknak így akár a megemelkedő adók kigazdálkodása, akár a játékosok javadalmazásának módosítása okozhat nehézséget.
Folytasd az appban — szavazz és szólj hozzá ➔